„Naród, który mało czyta, mało wie. Naród, który mało wie, podejmuje
złe decyzje — w domu, na rynku, w sądzie, przy urnach wyborczych.
Niewykształcona większość może przegłosować wykształconą mniejszość —
to bardzo niebezpieczny aspekt demokracji”.
Jim Trelease, autor książki „Read-Aloud Handbook”
(Podręcznik głośnego czytania)
Edyta Pietrowska
„Rodzina
Upośledzenie umysłowe. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane metody terapii”
ISBN: 978-83-89401-29-8
Data wydania: 2010-06
Format: 148 mm x 210 mm,
Liczba stron: 60,
Oprawa: miękka klejona
Gdzie kupić książkę
„Rodzina”?
Książkę można kupić w siedzibie wydawnictwa
(Częstochowa, ul. Równoległa 63)
a także w naszej księgarni internetowej .
Inne miejsca, w których można nabyć tę książkę:
- Szczecin — Księgarnia „Zamkowa”, Plac Hołdu Pruskiego 8
Książka ta powstała na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z małymi dziećmi. Poczynione obserwacje zgromadzone w czasie prowadzonej terapii dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju pokazały, jak ważna jest w ich życiu prawidłowo funkcjonująca rodzina, wczesne wspomaganie rozwoju oraz właściwie dobrane przez fachowców metody terapii.
Spis treści:
Od autora 7
Rozdział I — Rola rodziny w zaspokajaniu potrzeb małego dziecka 9
Rozdział II — Definicje upośledzenia umysłowego 26
Rozdział III — Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 42
Rozdział IV — Wybrane metody terapii 51
Bibliografia 58
Fragment:
WSPÓŁPRACA Z RODZINĄ – ZAŁOŻENIA
- Rodzina jest partnerem w procesie wczesnej interwencji
- Rodzice są ekspertami w dziedzinie wiedzy o własnym dziecku — w procesie wczesnej interwencji nieustająco korzysta się z ich wiedzy i doświadczenia
- Specjaliści przekazują rzetelne informacje na temat rozwoju dziecka
- Specjaliści szanują decyzje i wybory rodziców dotyczące ich dziecka
- Specjaliści respektują prywatność rodziny
- Specjaliści akceptują prawo rodziny do wyboru form współpracy, a także odmowy współpracy
- Specjaliści szanują uczucia rodziców
- Oczekiwania i cele rodziny są brane pod uwagę przy opracowywaniu metod pracy